Migracja do Shopify bardzo często wiąże się z tym, by przemyśleć w jaki sposób będzie wyglądała integracja z różnymi systemami, narzędziami, czy kanałami sprzedaży (w tym marketplaces, a szczególnie warto zaznaczyć tu Allegro w kontekście Shopify Polska) – połączenie Shopify Allegro jest jednym z tematów, które pojawiają się w trakcie prac projektowych. Jak zintegrować sklep na Shopify z Allegro? Od czego zacząć integrację Shopify z Allegro? Jakie są dostępne funkcje i jakie korzyści płyną z integracji Shopify z Allegro? Zapraszamy do lektury.
Wielu klientów pyta, jak zintegrować sklep na Shopify z Allegro? Pytanie jest bardzo zasadne, ponieważ w oficjalnym Shopify App Store nie znajdziemy gotowej, oficjalnej integracji, dlatego też połączenie Shopify Allegro należy przeprowadzić, używając zewnętrznego narzędzia. Integracja Shopify z Allegro może zostać przeprowadzona przy wykorzystaniu Baselinkera. Wybór i konfiguracja aplikacji integrującej jest kluczowa i obecnie to właśnie Baselinker daje właścicielom sklepów Shopify możliwość na połączenie Allegro z Shopify.
Wybór i konfiguracja aplikacji integracyjnej jest o tyle istotna, że na na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań (np. Shopiverse), ale to Baselinker w tym zakresie święci triumfy.
Pojawia się zatem kolejne pytanie – od czego zacząć integrację Shopify z Allegro? Naszą rekomendacją jest użycie Baselinkera, więc będziemy powoływał się właśnie na tę integrację między Shopify Allegro.
Przygotowanie do integracji wymaga od nas tego, by w naturalnie mieć konto Baselinker – to stanowi bazę pod wszelkie dalsze działania i integracje.
→ W pierwszej kolejności w bocznym panelu Baselinkera należy wybrać zakładkę ‘Integracje’
→ Drugi krok to ‘Dodaj integrację’
→ Następnie, by wykonać połączenie Shopify z Allegro, należy dodać integrację zarówno Shopify jak i Allegro
W tym zakresie konieczne będzie wskazanie nazwy sklepu (będzie wyświetlała się w Baselinerze), adresu .myshopify sklepu, kluczy i hasła API (do łatwego wygenerowanie z poziomu panelu sklepu). W tym momencie będzie można również zdecydować, czy Baseliner ma pobierać i aktualizować bazę produktową (‘Synchronizacja produktów’).
Na tym etapie następuje łączenie sprzedaży Allegro z sklepem internetowym we współpracy z Baselinkerem. Gotowe połączenie wygląda tak:
Baseliner to niezwykle przydatne narzędzie, które jest bardzo popularne wśród właścicieli sklepów Shopify. Dostępne funkcje, na które warto zwrócić uwagę to m.in.:
-> w jednym, scentralizowanym miejscu można przeglądać całą bazę zamówień z różnych źródeł (m.in. sklep internetowy, marketplaces)
-> zamówienia można filtrować po określonych parametrach, np. status, data złożenia, czy źródło sprzedaży
-> można swobodnie dopasować i skonfigurować statusy zamówień, by usprawnić zarządzanie zamówieniami
-> dzięki funkcji masowych działań można np. ‘hurtowo’ zmienić statusy, czy drukować etykiety
-> import produktów: importowanie produktów i kategorii z platform eCommerce, systemów magazynowych oraz automatyczne importowanie produktów
-> aktualizacja produktów: po zaimportowaniu produktów Baselinker umożliwia ich automatyczną aktualizację, np. zmiany cen, stanów magazynowych, opisów, itp.
-> synchronizacja stanów magazynowych: Baselinker umożliwia synchronizację stanów magazynowych pomiędzy różnymi platformami sprzedażowymi, co pozwala uniknąć sprzedaży produktów, które nie są dostępne w magazynie. Natomiast integracje z systemami ERP/WMS umożliwiają automatyczną aktualizację stanów magazynowych na podstawie rzeczywistych danych z magazynu.
-> zarządzanie kategoriami: Baselinker pozwala na tworzenie, edytowanie i usuwanie kategorii w ramach systemu
-> Synchronizacja kategorii pomiędzy platformami: kategorie produktów mogą być synchronizowane pomiędzy różnymi platformami sprzedażowymi, co pozwala na utrzymanie spójnej struktury kategorii we wszystkich kanałach sprzedaży.
-> Baselinker pozwala na ustawienie automatycznych akcji, które są wykonywane w odpowiedzi na określone zdarzenia, np. zmiana statusu zamówienia, wysyłka powiadomienia e-mail do klienta
-> automatyzacja zamówień może obejmować m.in. automatyczne pobieranie zamówień, automatyczne zmiany statusów zamówień, automatyczne wysyłanie powiadomień, automatyczne przypisywanie zadań określonym pracownikom
-> automatyzacja płatności może obejmować m.in. automatyczne przypomnienia o płatnościach, automatyczne zmiany statusów zamówień na podstawie płatności, automatyczne zwroty.
Automatyzacja zamówień i płatności w zakresie połączenia Shopify Allegro to jedno z najważniejszych udogodnień i ulepszeń, które w codziennej pracy w ramach eCommerce można zastosować.
Baselinker oferuje setki integracji, ale bardzo ważną jego cechą jest również dostosowywanie integracji do specyficznych potrzeb, w tym zakresie warto wyróżnić np.:
To, że połączenie Shopify z marketplace Allegro jest bardzo dobrym krokiem w kierunku rozwoju marki, to tylko jedna z korzyści z integracji Shopify z Allegro. Wyróżnić należy również:
-> zwiększenie zasięgu sprzedaży (dostęp do szerokiej bazy klientów, różnorodność rynków)
-> optymalizacja procesów związanych z zarządzaniem zamówieniami
-> optymalizacja procesów sprzedażowych poprzez automatyzację procesów i integracje
-> efektywne zarządzanie produktami (ale warto pamiętać – Baselinker to NIE system typu PIM!) poprzez m.in. synchronizację produktów
-> dostęp do raportów i analiz
-> usprawnienie obsługi klientów
Obok wielu blasków wynikających z połączenia Shopify z Allegro, warto pamiętać również o cieniach – jak w przypadku większości marketplace’ów, tak również i na Allegro właściciel sklepu musi się liczyć z kosztami (w tym z prowizją). Nie ulega jednak wątpliwościom, że warto rozważyć rejestrację na Allegro jako sprzedawca, jeśli ten model sprzedaży odpowiada biznesowym potrzebom e-przedsiębiorstwa.
Noto Agency Sp. z o.o.
Ignacego Paderewskiego 124a/203
35-328 Rzeszów
Poniedziałek-piątek 8:00-17:00
info@notoagency.pl
+48 536 922 088