Migracja do Shopify z innych platform

 

Migracja do Shopify z innych platform to nasza kluczowa usługa. Przedsiębiorcy, którzy prowadzą swoje e-biznesy na takich platformach jak Shoper, WooCommerce, PrestaShop, Idosell, Magento w momencie skalowania swojego sklepu internetowego lub wychodzenia ze sprzedażą na rynki zagraniczne bardzo często postrzegają Shopify i Shopify Plus jako jedną z kluczowych platform, na którą mogliby przenieść swój eCommerce. Jakie są zalety migracji do Shopify z innych platform? 

Zalety migracji do Shopify

Migracja do Shopify może przynieść szereg korzyści. Poniżej wymieniamy te, które na podstawie naszego doświadczenia są kluczowe, ale które również są podkreślane przez właścicieli sklepów, którzy zdecydowali się na migrację do Shopify:

  1. Łatwość użytkowania → Shopify jest znane z intuicyjnego interfejsu użytkownika, który sprawia, że zarządzanie sklepem internetowym staje się prostsze nawet dla osób bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Ułatwia to codzienne zarządzanie sklepem. W wielu przypadkach przy odpowiednio zaplanowanych automatyzmach wewnątrz sklepu wiele procesów dzieje się bez ingerencji osób odpowiedzialnych za obsługę sklepu Shopify.
  2. Bardziej zaawansowana platforma → Shopify jest platformą, która wśród swoich SaaS’owych konkurentów uważana jest za bardziej zaawansowaną i dającą więcej możliwości właścicielom sklepów - począwszy od szablonów, zakresu ich customizacji, po konfigurację całego systemu, aż po integracje i ogromny wybór aplikacji z Shopify App Store’a. 
  3. Szybkość wdrożenia → Czas migracji do Shopify z innych platform jest zdecydowanie szybszy niż w przypadku innych platform (w tym również Open Source). Tempo działań migracyjnych i ostateczny timeline tego typu projektu uzależniony jest oczywiście od zakresu i funkcjonalności, ale nie ulega wątpliwościom, że sam proces migracji do Shopify jest niezwykle zoptymalizowany. 
  4. Bezpieczeństwo i stabilność → Shopify zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji online i danych klientów. Shopify oferuje swoim klientom darmowy certyfikat SSL, 
  5. Zwiększona wydajność → Sklepu oparte na Shopify, która wdrażane są w oparciu o jeden z szablonów z Shopify Theme Store z założenia są szybsze i bardziej wydajne.
  6. Elastyczność i skalowalność → Shopify oferuje elastyczność, która pozwala dostosować sklep do różnych potrzeb biznesowych. Ponadto, platforma jest skalowalna, co oznacza, że rośnie wraz z rozwojem biznesu, obsługując większą liczbę produktów, zamówień i użytkowników.
  7. Różnorodność szablonów → Shopify oferuje różnorodność profesjonalnych szablonów, które można dostosować do własnych potrzeb. To umożliwia tworzenie estetycznych sklepów zgodnych z identyfikacją wizualną marki.
  8. Dostosowanie i personalizacja → Bardzo ważną cechą i zaletą sklepów Shopify jest możliwość ich dostosowania i personalizacji. Sekcja customizacji pozwala na wprowadzenie szeregu zmian w ramach szablonu. Dodatkowo personalizacja widoczna może być również w zakresie wykorzystywanych aplikacji.
  9. Integracje i aplikacje → Shopify posiada obszerny ekosystem aplikacji i integracji, które pozwalają dostosować funkcjonalność sklepu do konkretnych wymagań. Istnieje wiele dostępnych aplikacji, które umożliwiają dodanie różnych funkcji, od marketingu i analizy danych po obsługę klienta i zarządzanie procesami.
  10. Wsparcie → Shopify oferuje wsparcie techniczne i dokumentację online. Dostępny jest również help center i czat online 24/7/.
  11. Aktualizacje i utrzymanie → Shopify dba o aktualizacje swojej platformy, co oznacza, że przedsiębiorcy korzystają z najnowszych funkcji, poprawek bezpieczeństwa i usprawnień wydajności bez konieczności ręcznego zarządzania tymi procesami.

Migracja do Shopify może wydawać się procesem długotrwałym i wymagającym przemyślenia wielu kwestii. Oczywiście, kluczowe jest odpowiednie zaplanowanie całego procesu, by cała migracja przebiegła zgodnie z oczekiwaniami.  Wyżej zostały wymienione zalety migracji do Shopify i łączą się one bezpośrednio z powodami, dla których przedsiębiorcy decydują się na migrację do Shopify. To właśnie te powody, dla których przedsiębiorcy decydują się na migrację do Shopify są kluczowe i sprawiają, że Shopify jest najchętniej wybieraną platformą SaaS na świecie. 

Proces migracji do Shopify

Proces migracji do Shopify składa się z kilku głównych etapów:

  • Określenie celów i oczekiwań, czyli analiza przedwdrożeniowa

Podczas warsztatów przedwdrożeniowych porusza się wszelkie kwestie związane z nową platformą. Określenie celów i oczekiwań jest kluczowe, ponieważ systematyzuje wszystkie elementy projektu migracyjnego. Podczas analizy ustala się zakres działań, do których można odwoływać się podczas migracji do Shopify z innych platform. 

  • Konfiguracja systemu

W trakcie tego etapu konfiguracji podlegają wszelkie najważniejsze składowe sklepu (dostawy, płatności, aplikacje).

  • Integracje

Integracje obejmują połączenie z dotychczas wykorzystywanymi systemami lub nowymi, których potrzeba wdrożenia została poruszona podczas pierwszego etapu projektowego. Integracje mogą dotyczyć takich systemów, jak ERP, PIM, CRM. 

  • Migracja danych

Migracja danych to bardzo istotny etap i obejmuje przeniesienie takich elementów jak produktu, strony contentowe, wpisy blogowe, baza produktowa, baza klientów, historia zamówień, kody rabatowe. Planowanie migracji jest bardzo ważne i pozwala na precyzyjne określenie, jakie składowe są niezbędne do zmigrowania. 

  • UX/UI Design 

Podczas piątego etapu skupiamy się albo na zaprojektowaniu indywidualnego sklepu internetowego zaczynając od makiet, a na layoutach kończąc. Jeśli klient chce wykorzystać gotowy szablon z Shopify Theme Store na tym etapie dobieramy najbardziej pasujący do jego branży / produktów / zakresu funkcjonalności czy stylu. 

  • Development 

Działania programistyczne obejmują albo wdrożenie wcześniej zaprojektowanego szablonu lub wprowadzenie wymaganych zmian w zakupionym theme. Development dotyczy również dopasowania wizualnego aplikacji, by były spójne ze stylem sklepu. 

  • Testing

Podczas testowania skupiamy się na weryfikacji wszelkich procesów zachodzących w sklepie. Testowaniu podlegają również szablon i aplikacje. Tester weryfikuje sklep zarówno na urządzeniach mobilnych jak i desktopowych. 

  • Szkolenie

Szkolenie jest również ważnych etapem, ponieważ podczas spotkań szkoleniowych przekazujemy szereg informacji o zakresie customizacji szablonu, konfiguracji sklepu, zainstalowanych i dopasowanych aplikacjach. Szkolenie ma na celu przetransferowanie wiedzy z zespołu projektowego na osoby odpowiedzialne za zarządzanie sklepem po stronie klienta. 

  • Go live 

To ostatni etap, który dotyczy publikacji sklepu. Podczas procesu ‘go live’ skupiamy się weryfikacji checklisty opracowanej na początkowym etapie projektu, przepięciu domeny i monitoringu poprawności działania nowego sklepu na Shopify. 

Zakres migracji do Shopify

Zakres migracji do Shopify został już niejako wskazany wyżej. Warto podkreślić, że każdy projekt jest inny, co za tym idzie zakres migracji będzie różny. Natomiast przenoszenie różnych zasobów (produkty, baza klientów, wpisy blogowe) są standardowymi elementami jeśli chodzi o zakres migracji. 

Bardzo ważne jest to, by odpowiedzieć na pytanie, jakie funkcjonalności z obecnego sklepu są najistotniejsze i co za tym idzie - konieczne do odwzorowania w nowym sklepie. 

Klienci, którzy decydują się na migrację do Shopify z różnych platform, np. Shoper, WooCommerce, PrestaShop, IdoSell, Magento jako jedną z pierwszych kwestii podczas początkowych etapów prac projektowych podkreślają właśnie obecny zakres funkcjonalności, który albo chcą zachować, albo jeszcze bardziej rozbudować. 

Migracja do Shopify a SEO

Migracja do nowej platformy, w tym do Shopify, może wpłynąć na pozycję Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania. Dlatego ważne jest, aby podczas procesu migracji zwracać uwagę na kwestie związane z SEO i zadbać o to, aby jak najmniej wpłynęła ona na widoczność Twojej witryny w wyszukiwarkach. Migracja do Shopify a SEO - oto kilka kluczowych punktów:

Przekierowania 301: stworzenie mapy przekierowań 301 istniejących stron na starej platformie do nowych stron na Shopify jest kluczowe. To pozwoli wyszukiwarkom zaktualizować indeksy i przekazać wartość SEO z poprzednich stron na nowe.

Mapa witryny XML: należy sprawdzić, czy mapa witryny XML w Shopify jest odpowiednia. Upewnij się, że zawiera wszystkie ważne strony, a także nowe elementy, takie jak kategorie i produkty.

Struktura URL: należy pamiętać, że struktura URL w Shopify jest specyficzna, dlatego bardzo ważne jest to, by pamiętać o tym w momencie przygotowywania mapy przekierowań 301. 

Opisy alt dla obrazów: upewnij się, że wszystkie obrazy na stronie posiadają odpowiednie opisy alt. To pomaga wyszukiwarkom zrozumieć zawartość obrazów i może wpłynąć na pozycje w wynikach wyszukiwania obrazów.

Google Search Console: ważne jest to, by pamiętać o aktualizacji danych w Google Search Console, aby dostosować nową wersję strony. Należy dodać nową mapę witryny, monitorować błędy indeksacji i śledzić, jak wyszukiwarki indeksują nowy sklep. 

Robot.txt: należy sprawdź plik robot.txt, aby upewnić się, że nie blokuje ważnych stron. Warto upewnić się, że nowa witryna jest dostępna dla robotów wyszukiwarek.

Monitorowanie ruchu i pozycji: po zakończeniu migracji należy monitorować ruch na stronie oraz pozycje w wynikach wyszukiwania. 

Przed przystąpieniem do migracji warto również skonsultować się z ekspertami SEO lub skorzystać z pomocy specjalistów w zakresie migracji do Shopify, aby uniknąć potencjalnych problemów, które mogą pojawić się podczas całego procesu. 






    Imię i nazwisko

    Adres e-mail

    Treść wiadomości


    Jesteś zainteresowany wdrożeniem sklepu Shopify?

    Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania. Zapraszamy do kontaktu.

    Noto Agency Sp. z o.o.
    Ignacego Paderewskiego 124a/203
    35-328 Rzeszów

    Poniedziałek-piątek 8:00-17:00
    info@notoagency.pl
    +48 536 922 088