Platforma e-learningowa do sprzedaży kursów – jaką wybrać?

Szeroko rozumiana platforma e-lerningowa, czy platforma do sprzedaży kursów w ostatnich latach zyskuje coraz większą popularność. Czym jest platforma e-lerningowa/ Jakie są naklepsze platformy kursów online? Czym kierować się przy wyborze platformy do sprzedaży kursów online? Jakie są cechy dobrej platformy e-lerningowej? Dowiedz się z naszego artykułu.  

Czym jest platforma e-learningowa?

Platforma e-learningowa to system lub też aplikacja internetowa zaprojektowana w ten sposób, by umożliwiać zdalne nauczanie i uczenia się. Umożliwia ona tworzenie, zarządzanie, dystrybucję oraz śledzenie kursów i materiałów edukacyjnych. Platformy e-learningowe oferują różnorodne funkcje, które ułatwiają naukę online, takie jak:

-> Udostępnianie wideo, tekstów, quizów, prezentacji, ćwiczeń interaktywnych itp.

-> Rejestrowanie uczniów, śledzenie ich postępów, przydzielanie kursów.

-> Udzielania dostępu do forum dyskusyjnego, czatu, wiadomości prywatnych, webinarów.

-> Przeprowadzanie egzaminów i wdrażanie systemu oceniania.

Platforma edukacyjna ma za zadanie nie tylko udostępnianie materiałów, ale również śledzenie postępów w edukacji i analizowanie wyników. 

Najpopularniejsze platformy kursów online

Najpopularniejsze platformy kursów online to m.in. Udemy, Teachable, Kajabi i Thnikific. Warto nakreślić, 

Udemy

Udemy jest jedną z największych platform e-learningowych na świecie, oferującą szeroką gamę kursów w różnych dziedzinach. W ramach Udemy można tworzyć i sprzedawać kursy, a platforma pobiera prowizję od sprzedaży. Udemy ma bardzo dużą bazę użytkowników, narzędzia do tworzenia kursów i rozbudowany marketing.

Udemy

Teachable

Teachable pozwala twórcom kursów na pełną kontrolę nad treścią, cenami i marką. Platforma oferuje intuicyjny interfejs do tworzenia kursów, zarządzania uczniami oraz śledzenia sprzedaży. Zaletami Teachable są łatwość użycia, możliwość personalizacji, pełna kontrola nad cenami i promocjami.

Teachable

Thinkific

Thinkific to platforma do tworzenia, marketingu i sprzedaży kursów online. Umożliwia pełną personalizację stron kursów i daje dużą swobodę w zarządzaniu uczniami. Na plus działa zdecydowanie brak opłat transakcyjnych, szerokie możliwości personalizacji, wsparcie dla różnych formatów treści.

Thinkfic

Kajabi

Kajabi to kompleksowa platforma e-lerningowa, która integruje narzędzia do sprzedaży, marketingu, automatyzacji e-maili i zarządzania społecznościami. To jak wszechstronną platformą jest Kajabi, jakie narzędzia marketingowe posiada i to jakie integracje udostępnia z pewnością stanowi dużą zaletę systemu, do wad zaliczyć można koszt rozwiązania.

Kajabi

Shopify 

Jeśli chodzi o Shopify Polska to jak najbardziej można w obrębie Shopify sprzedawać kursy online, choć wymaga to pewnych dodatkowych kroków i narzędzi. Shopify to przede wszystkim platforma e-commerce, która została zaprojektowana do sprzedaży fizycznych produktów, ale posiada również opcję sprzedaży produktów digitalowych:

-> kurs możesz dodać kurs jako produkt cyfrowy do sklepu Shopify. W tym przypadku kurs będzie dostępny do pobrania lub jako dostęp do treści online po dokonaniu zakupu (dostęp do kursu poprzez wysyłanie e-maili z linkami do materiałów lub udostępniając dostęp do treści na zewnętrznej platformie)

-> Shopify można zintegrować z zewnętrznymi platformami e-learningowymi, które specjalizują się w zarządzaniu kursami online. Dzięki temu można korzystać z zaawansowanych funkcji e-learningowych, takich jak śledzenie postępów, quizy czy certyfikaty

-> można stworzyć stronę sprzedaży kursu w Shopify, która będzie promować kursy i zawierać wszystkie informacje potrzebne do zakupu

Warto pomyśleć o Shopify Demo, by zweryfikować, jak sprzedaż kursów online będzie działała w przypadku konkretnego modelu biznesowego. 

Czym kierować się przy wyborze platformy do sprzedaży kursów online?

Wybór odpowiedniej platformy do sprzedaży kursów online jest kluczowy dla sukcesu twojego przedsięwzięcia. Oto kilka najważniejszych czynników, które warto wziąć pod uwagę podczas podejmowania decyzji:

  • Koszty (sprawdź, jakie są miesięczne opłaty za korzystanie z platformy oraz prowizje od sprzedaży. Niektóre platformy oferują darmowe plany z ograniczonymi funkcjami, a inne wymagają opłaty od każdej transakcji. Zwróć uwagę na ewentualne dodatkowe koszty, takie jak opłaty za integracje, transakcje płatnicze lub korzystanie z zaawansowanych narzędzi)
  • Łatwość obsługi (platforma powinna być intuicyjna i łatwa w obsłudze. Zweryfikuj, jakie wsparcie techniczne oferuje platforma)
  • Funkcje edukacyjne (platforma do sprzedaży kursów online powinna umożliwiać tworzenie różnorodnych typów treści, takich jak wideo, quizy, testy, materiały do pobrania itp.)
  • Marketing i sprzedaż (zbadaj, czy platforma oferuje narzędzia do marketingu, takie jak e-maile promocyjne, integracje z mediami społecznościowymi, programy partnerskie itp.)
  • Skalowalność (zastanów się, czy platforma będzie w stanie rosnąć razem z twoim biznesem. Czy pozwala na dodawanie większej liczby kursów, użytkowników, integracji i zaawansowanych funkcji w miarę rozwoju działalności?)
  • Opinie (poznaj recenzje i opinie innych twórców kursów korzystających z danej platformy. Opinie te mogą dać cenny wgląd w rzeczywiste zalety i wady platformy)
  • Bezpieczeństwo (upewnij się, że platforma spełnia standardy ochrony danych)

Cechy dobrej platformy e-learningowej 

Warto wiedzieć, jakie cechy dobrej platformy e-lerningowej powinno posiadać wybrane rozwiązanie. Przede wszystkim są to wspomniana już wcześniej łatwość obsługi (w tym łatwość zakładania konta i dostępu do materiałów edukacyjnych), możliwość zarządzania treściami (platforma powinna umożliwiać wgrywanie i wyświetlanie treści w różnych formatach, takich jak wideo, audio, tekst, prezentacje, PDF, itp.), interaktywność, personalizacja (w tym możliwość tworzenia indywidualnych ścieżek nauczania dostosowanych do potrzeb i tempa ucznia), skalowalność, elastyczność (system powinien radzić sobie z dużą liczbą uczniów bez utraty wydajność) i dostępność (platforma powinna być dostępna non-stop, z minimalnymi przerwami technicznymi). 

Oceń post

    Imię i nazwisko

    Adres e-mail

    Treść wiadomości